top of page

אורלי נתנאל

את האישה המרשימה והמיוחדת הכרתי לפני שבועות מספר בכנס אמנים, עבודתיה המיוחדות בזכוכית הוצגו על קירות המקום ותאורת הלד שנפרשה בחלק האחורי של עבודותיה הפכו את הצפייה בהן למרהיבה, הציורים

על פלטות זכוכית מאפשרים לאור לבקוע מבעד הצבע בעוצמות שונות ובכך מסייע לכל תהליך האור וצל

בעבודות.

ביקשתי מאורלי לספר על עצמה וועל עבודותיה והיא נענתה ברצון

אורלי נתנאל נולדה ב-1960. בעלת דוקטורט מאוניברסיטה בחו"ל בפילוסופיה של החינוך. הוציאה ספר בהוצאת

אוריין: "זוגיות ומשפחה האתגר" שמתבסס על הדוקטורט. בעלת שלושה תארים שניים במוסיקולוגיה, ברב-תחומי ובמדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל-אביב. מורה למוסיקה במקצועה. אומנית בזכוכית כ-4 שנים. את האומנות בזכוכית היא רואה יותר כסוג של מעבדה ושל דרך למצוא אפשרויות נוספות על מנת לייצר חוויה בעזרת התמונות מזכוכית שהיא מייצרת. ציורי הזכוכית לעומת ציורים על קנבס מאפשרים משחק עם תאורה ועם שקיפות.

יש לה תמונות פיגורטיביות אבל היא מעדיפה את האבסטרקט. התמונות מזכוכית עוברות תהליך ארוך עד אשר הן מותכות והופכות מזכוכית לתמונה. התהליך יכול לקחת כ-16 שעות כאשר הזכוכית מגיעה לחום של 800 מעלות. התמונות מקבלות שתי הרפיות כלומר החום מורד לרמה של 500 מעלות ואחר כך ל-400 מעלות ורק אחר כך התנור מוריד את הטמפרטורה לאט מאוד עד אשר ניתן להוציא את התמונה מהתנור. האתגר שבעבודות זכוכית שניתן לפסל בעזרתו. שהוא לא חייב להיות חד מימדי. שניתן לתת לו מימד עומק. בזכוכית ניתן לצייר ולהשתמש בצבעים שמיועדים לזכוכיות וניתן להשתמש בזכוכיות צבעוניות שהאפקט שלהם חזק יותר. התמונות מזכוכית אינם דבר נפוץ עם זאת האפשרויות שניתן ליצר בהן הוא הרבה יותר עשיר מציורים על קנבס.

אומנית הזכוכית אורלי נתנאל השתתפה בתוכנית יצירה מקומית ובשנה האחרונה התקיים גם בביתה בית פתוח מטעם עירית חולון שהיה בו גם ערב עם מוסיקה.


דבר העורך

שלום,
מטרות הבלוג הוא לקשר בין אמנים פלסטיים בתחום הציור צילום ופיסול לבין אספנים, רוכשים, גלריות ומוזיאונים, בין אמנים לבין עצמם ליצירת שיח שיקדם את נושא האמנות בארץ.


בכתבות אנסה לחשוף חשיפת עומק אמנים מכל תחומי היצירה, נציג את עבודתם האמנותית.

 

בברכה

יחיאל וייס

 

 

כתבות אחרונות
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page