top of page

יגאל ליכטנשטיין - צייר טוטאלי

"אתה חייב לבוא לראות את החבר שלי יגאל ליכטנשטיין" קבע ואמר חברי עודד סגל. אני בא לאסוף אותך כך

הודיע לי...עשרים דקות אני אצלך ונוסעים. הפלגנו בפריוס הלבנה אל ביתו של יגאל בהרצליה, ערב גיששנו את דרכנו על מדרגות הבית הלא מוארות (ועד בית...) מייד כשנפתחה הדלת נעתקה נשמתי. מאות ציורים בפורמטים קטנים להערכתי הגדולים שבהם בגודל כ-שישים ס"מ בעלי צבעוניות מדהימה מונחים זה על גבי זה בטורים כך שגודל החדרים מצטמצם מאוד ומאפשר הליכה זהירה בלבד בין היצירות.

הקירות מכוסות גם הם בעשרות עבודות בגדלים שונים. בחדר העבודה הקטן שולחן שעליו ניצב בד קנווס מתוח על מסגרת בעבודה ועשרות שפורפרות צבע שמן פזורים לפניו וסביבו חומרי דילול ומכחולים. גם כאן הקירות מכוסים בעשרות עבודות מהרצפה עד לתקרה. בסלון שולחן עץ מהוהה ועליו מונחים ספרים רבים. בינהם ספרי הגות ופילוספיה.

יגאל איש גבוה חביב לבריות בידו בקבוק בירה תמידית וסיגריה בוערת בין שפתיו התגלה כאיש שיחה מרתק, צייר המרותק לעבודתו עשרים וארבע שעות ביממה הנוטל לעצמו זמן אך ורק על מנת לחטוף מעט שינה, לגימת בירה ושאיפה מהסיגריה הנצחית. כל השאר מוקדש לציוריו.

לכל ציור סיפור, לכל ציור רעיון מתובל בהומור, צבעוניות מתפרצת שמאירה את הבית הקטן באור גדול.

אין ספק שיגאל ליכטנשטיין הוא צייר טוטאלי שרק לעתים נדירות ניתנת לאדם זכות להיפגש אם אמן בסדר גודל שכזה, אני ממליץ לכל מי שמתעניין באמנות ללכת לבקר את האיש לראות את העבודות המרתקות ולרכוש כמובן.

סיפור חייו:


דבר העורך

שלום,
מטרות הבלוג הוא לקשר בין אמנים פלסטיים בתחום הציור צילום ופיסול לבין אספנים, רוכשים, גלריות ומוזיאונים, בין אמנים לבין עצמם ליצירת שיח שיקדם את נושא האמנות בארץ.


בכתבות אנסה לחשוף חשיפת עומק אמנים מכל תחומי היצירה, נציג את עבודתם האמנותית.

 

בברכה

יחיאל וייס

 

 

כתבות אחרונות
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page