top of page

מלכה הוכברג

אני ילידת הארץ, נשואה, אמא לשלש בנות וסבתא לשבעה נכדים.

אני מציירת מאז ילדותי. אף שבנשמתי תמיד שאפתי לאומנות, החיים הובילו אותי למסלול של מדעים מדויקים. אני ד"ר למיקרוביולוגיה וביולוגיה מולקולרית, ולאחר כ-30 שנות עבודה כמנהלת מעבדה בבית חולים "הדסה", הפכתי את האמנות עיסוקי העיקרי.

למדתי את יסודות הציור בקורסים במוזיאון ירושלים. אני מציירת באופן פעיל ומשתתפת בסדנאות אצל ציירים שונים. הצגתי במספר תערוכות, וביניהם תערוכת יחיד ותערוכות קבוצתיות.

למרות שציורי הם בסגנון הריאליסטי, אין הם מתארים, בהכרח, את מה שנראה לפני, אלא, מביעים את רגשותיי. בעזרת צבעי שמן, מכחולים וקנבס אני מנסה להעביר את התרשמויותיי והרגשתי אל הצופה.

את השראתי אני שואבת מנופי טבע, דיוקנאות אנשים ישראלים ומהמסורת היהודית. למשל: בעבודה ששמה "תשרי" אני מתייחסת באופן סימבולי לתפילות ראש השנה הנישאות ברוח הסתיו לעבר שערי שמיים. בעבודה אחרת אני מתארת אב חרדי ובנו, יושבים ללא נעלים לאות אבל בתשעה באב.

פייסבוק: מלכה הוכברג (בעברית)


דבר העורך

שלום,
מטרות הבלוג הוא לקשר בין אמנים פלסטיים בתחום הציור צילום ופיסול לבין אספנים, רוכשים, גלריות ומוזיאונים, בין אמנים לבין עצמם ליצירת שיח שיקדם את נושא האמנות בארץ.


בכתבות אנסה לחשוף חשיפת עומק אמנים מכל תחומי היצירה, נציג את עבודתם האמנותית.

 

בברכה

יחיאל וייס

 

 

כתבות אחרונות
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page