top of page

סיגל באלי

אמנית תכשיטי מיקרו מקרמה

מיקרו מקרמה הינה אמנות נגזרת מן האמנות עתיקת היומין מקרמה- בה השתמשו במאות הקודמות להכנת אריגים וקישוטים ע"י קשרים בלבד ובשילוב חרוזים.

מיקרו מקרמה – מקרמה בקטן, כיום משתמשים בחוטים מסוגים שונים בעובי של 0.5-2.00 מ"מ על מנת להכין תכשיטים המתבססים על אותם קשרים עתיקים, אני אישית משתמשת בחוטי כותנה\פוליאסטר מצופים שעווה המקנים חוזק לעבודה.

במשך החיים, תמיד בערה בי הזיקה לאמנות ובעיקר אמנות שימושית והכנת תכשיטים ומוביילים מחומרי טבע וחרוזים, עד לרגע בו פגשתי באחד הפסטיבלים שנכחתי, אומנית מיקרו מקרמה והוקסמתי מהאמנות הזו, בו ברגע החלטתי שביום מן הימים אהיה גם אני אמנית תכשיטי מיקרו מקרמה ייחודיים משלי.

במשך שנים חקרתי, בדקתי ושאלתי היכן ניתן ללמוד אמנות זו ואף פגשתי כמה אנשים שעסקו במלאכה המופלאה הזו, אך אף אחד מהם לא הסכים לגלות לי את "הסוד" וללמד אותי.

יום אחד בעת שיטוטי כהרגלי בפייסבוק רשמתי בחיפוש מיקרו מקרמה ולפתע אני מגלה שתוך יומיים מתחילת סדנת מיקרו מקרמה למתחילים שהנה סדנה בת ארבעה מפגשים בני שלוש שעות, בהן לומדים את קשרי הבסיס ומכינים בעזרתם תכשיטים. ללא היסוס שריינתי לי מקום בסדנה על אף שהייתי צריכה לנסוע יותר משעה לכל כיוון, אמרתי לעצמי שהנה נפתח בפניי חלון הזדמנויות שיתכן ולא ישוב ועלי לקפוץ על העגלה הנוסעת.

בסדנה הרגשתי שאני לא מוצאת ידיים ורגליים, אך לא ויתרתי לעצמי והחלטתי שאני אלמד את זה ויהי מה וכך היה ובעצם מלאחר סיום הסדנה החילותי לייצר תכשיטים.

אופן היצירה שלי הנו אינטואיטיבי ובאמצעות תקשור. בזמן היצירה אני מתחברת לאיזשהו מקום שהוא מחוצה לי ומקבלת הנחיות תוך כדי היצירה.

כשמתחילה יצירה אין לי מושג לאן היא תגיע ומה יהיה מראהו של התוצר הסופי.

בתהליך היצירה אני נמצאת במקום של עונג צרוף וכל יצירה שלי מכילה עוצמות מדהימות, אהבה אין סופית ואני יכולה למצוא את עצמי שעות על שעות, כשלממד הזמן אין כלל תפקיד.

היצירות שלי מגוונות ובעיקר שבטיות ואני משלבת בהן חרוזים מסוגים שונים ומגוונים ובעיקר אוהבת להשתמש בחרוזי מתכת ואבנים טובות.

מיצירה ליצירה אני מתפתחת ומאתגרת את עצמי בלמידת טכניקות חדשות, שילובי צבעים מעניינים, שילוב אלמנטים מעץ, מתכת, צדפים ואבנים ואוהבת שלכל תכשיט תהיה אמירה משלו. בעיקר אני אוהבת תכשיטים גדולים ובעלי נוכחות מרשימה אך מייצרת גם תכשיטים קטנים יותר כדי שיפנו לקהל שאוהב ומתחבר יותר למינימליזם.

הסטודיו שלי נמצא בביתי שבעין הים וביתי פתוח בשמחה לכל מי שרוצה לבוא להתרשם, לחוש ולרכוש. כמו כן אני מוכרת דרך הפרסום בפייסבוק ומעבירה פיזית או בדואר את התכשיט לקונה. כמו כן חלק מתכשיטי מוצגים בחנות האינטרנטית אסטי, שהנה פלטפורמה בדומה לאיביי, המיועדת לאמנות מכל סוג. יש לי דף אומן בפינטרסט, שם מוצגות במרוכז מרבית עבודותי.

אני מעבירה סדנאות למתחילים לקבוצות קטנות של עד 10 משתתפים, מאוד חשוב לי הקשר האישי והענקת תשומת לב מרבית לכל משתתף בסדנא.


דבר העורך

שלום,
מטרות הבלוג הוא לקשר בין אמנים פלסטיים בתחום הציור צילום ופיסול לבין אספנים, רוכשים, גלריות ומוזיאונים, בין אמנים לבין עצמם ליצירת שיח שיקדם את נושא האמנות בארץ.


בכתבות אנסה לחשוף חשיפת עומק אמנים מכל תחומי היצירה, נציג את עבודתם האמנותית.

 

בברכה

יחיאל וייס

 

 

כתבות אחרונות
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page