top of page

יאיר אהרון - פסל סביבתי

כדאי לך לראות את העבודות של יאיר אהרון המליצה חברתי האמנית אורלי נתנאל. שווה - אמרה כמצפינת סוד ואילו אני כילד סקרן חיפשתי את יאיר קודם כל בפייסבוק (ברור אלה מה) ואז ביקשתי לראות גם את עבודתיו המסקרנות. ביקשתי מיאיר לספר מעט על עצמו והנה הדברים בשם אומרם:

יליד 1963, במקור ממושב פדויים בנגב הצפוני.

בתחילת דרכי כאמן פיסלתי בעץ. עבודות אלו הוצגו בתערוכות ברחבי הארץ -בגן התעשיה בעומר ‘בית האומנים באלחריזי בתל אביב, בית הגפן בחיפה, הספריה העירונית ובית יד לבנים בבאר שבע ועוד.

לאחר כשמונה שנים של פיסול בעץ התחלתי לחקור ולבדוק חומרים חדשים לעבודה ובשנים האחורות אני מתמקד בפיסול סביבתי המתבצע בשיתוף הקהילה בה מוצב הפסל, משלבי התכנון ועד לשלבי הביצוע והגימור.

כיום אני חי עם משפחתי בקיבוץ שמיר בצפון הארץ, אך עדיין, עבודתי מתבצעת ברובה באזור באר שבע וסביבותיה.

הפסל האחרון שיצרתי (בקיבוץ שמיר) נעשה בשיתוף עם קבוצת נוער מהקיבוץ, כחלק מפעילות לציון 70 שנה להקמתו. הפסל מורכב מ-6 דמויות בטון (יציקות גוף), אותן בחרו בני הנוער כמייצגות תקופות שונות בעבר ובהווה של המקום בו גדלו. בני הנוער בחרו את הנושא ושימשו מודל לדמויות המוצגות (תמונה מצורפת).

עבודות של פיסול סביבתי הצגתי גם במספר תערוכות בארץ ובחו"ל – , בארה"ב (תמונה) ובאיטליה (תמונה).

ראיון שערכה חברתי אורלי נתנאל עם יאיר אהרון.

.

פרטים להתקשרות:

טלפון – 052-2399699

מייל – art.yair@gmail.com

יום שמח

יאיר


דבר העורך

שלום,
מטרות הבלוג הוא לקשר בין אמנים פלסטיים בתחום הציור צילום ופיסול לבין אספנים, רוכשים, גלריות ומוזיאונים, בין אמנים לבין עצמם ליצירת שיח שיקדם את נושא האמנות בארץ.


בכתבות אנסה לחשוף חשיפת עומק אמנים מכל תחומי היצירה, נציג את עבודתם האמנותית.

 

בברכה

יחיאל וייס

 

 

כתבות אחרונות
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page